KANKER-THERAPIE.NL

over kanker en kankertherapie
login.php profile.php?mode=register faq.php memberlist.php search.php index.php

KANKER-THERAPIE.NL Forumindex » De therapie van Dr. Simoncini » Reactie van Dr.Bellini op beweringen van Dr. Valstar
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Reactie van Dr.Bellini op beweringen van Dr. Valstar
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 5:31 pm Reageren met citaat
Mario

18/12 Arts-biolooog drs. E. Valstar geeft verdere toelichting over aanpak van dr. Simoncini met bi-carbonaat als reactie op publicatie van vier ervaringsverhalen op video van Nederlandse patienten die door dr. Simoncini zijn behandeld met bi-carbonaat.(www.cancerfungus.com en www.curenaturalicancro.nl) .

Citaat:
Jullie zijn simpel; bij uitgezaaide longkanker bijv. leeft men gemiddeld nog ca 7 maanden; 25% echter nog na 14 maanden; de laatste patiënt is daarom niet bijzonder; men had die niet op een gemiddelde moeten vastzetten.

De desbetreffende patiënt zou volgens de heersende opvattingen van de reguliere geneeskunde reeds ultimo december 2006 aan de aarde zijn toevertrouwd.
Verder zij opgemerkt, dat conform die reguliere geneeskunde in het geval van "small cell carcinoma' niet in een adequate behandelmethode wordt voorzien.Concluderend derhalve: 'Uitbehandeld, zonder behandeld te zijn'.

Patiënt ontving in de maanden november/december 2006 24 infusen natriumbicarbonaat, waarna de thorax cat scan een groeistop aantoonde; sterker nog: verminderingen van de metastasen.
Tegen advies van oncoloog dr. Simoncini heeft deze patiënt zich toen circa 6 maanden aan verdere behandeling onttrokken, aangezien hij zich bijzonder vitaal voelde en op grond daarvan zich van behandeling meende te kunnen abstineren.
Nadien meldde hij zich wederom voor 24 infusen, na welke via cat scan een groei werd vastgesteld van 3 mm metastasen en de overigen waren niet meer aantoonbaar.

Nu, na 14 maanden, is de desbetreffende man nog immer uiterst vitaal.
Ik mag toch aannemen, dat het ook u bekend zal zijn, dat de small cell carcinoma een bijzonder snel groeiende kankervariant is; immers juist om díe reden hadden de behandelend geneesheren onderhavige patiënt toevertrouwd dat hem een overlevingsperiode restte van 5 tot 6 maanden tot maximaal 8.

Welnu, laten we -in de geschetste situatie- uitgaan van 14 maanden, is het dan uw opvatting dat het leven abrupt zou stoppen?
Realiteitshalve dienen we dan te erkennen dat van die laatste 14 maanden er misschien 8 tot 9 kwalitatief acceptabel zijn, gerelateerd aan de gebruikelijke aftakeling, de pijnen, het verlies van lichaamsgewicht, de ademhalingsproblemen etcetera.
"Onze" man is evenwel nog steeds in prima conditie en zonder aanvullende therapieën buiten de natriumbicarbonaat!

We concluderen derhalve dat uw redenering niet adequaat is.

Citaat:
De eerste met lymfklierkanker ; ja bij NHL indolent bijv. is de kans op verbetering zonder behandeling 10% ; welke andere behandelingen zijn er naast gedaan ; ik heb verder gezegd dat verzuring eerder tumorregressie zal veroorzaken dan alkalose en dat manipulatie van de pH niet zonder risico is ; verder moet ik opmerken dat er mbt manipulatie van de pH totaal geen gerandomiseerd onderzoek bestaat; het blijft dus gissen ; in mijn boek heb ik het ook bij de speculatieve benaderingen gezet.

Ik breng u in herinnering dat deze persoon aanzienlijke uitzaaiingen in de longen had als gevolg van het verwijderen van een lynfosarcoma, die door zijn huisarts werd aangezien voor een lipoma.
Na 24 flessen natriumbicarbonaat- toonde de cat scan aan, dat de kleine metastasen volledig verdwenen waren en de grote substantieel geslonken. Wederom zij opgemerkt dat uw redenering incorrect geacht moet worden.

Citaat:
Voor alle patienten geldt : wat deden ze nog meer en zou verzuring niet beter zijn geweest.

Uw opmerking is speculatief.
Mocht uw vragende vorm niet retorisch zijn, dan kan ik u mededelen dat onderhavige patiënten zich volledig tot natriumbicarbonaat hebben beperkt.
Met daarnaast -hetgeen elke patiënt bij elke behandeling zou moeten hebben- een groot vertrouwen in het beoogde resultaat van de behandeling en in dr. Simoncini.

Citaat:
Bij de prostaatkankerpatient geldt : opereren of bestralen geeft geen betere overleving (die is ca 95% na 5 jaar ; echt lokale prostaatkanker is traag) ;dit is gebaseerd op gerandomiseerde studies; of manipulatie met de pH op lange termijn zin heeft is niet bekend. Ik heb ca. 30 patienten met let wel uitgezaaide prostaatkanker die regressie lieten zien, maar waarbij de adviezen juist ook op gerandomiseerde studies was gebaseerd.

De man in ons voorbeeld had in zijn prostaat een tumor van circa 4.5 cm.
Na de behandeling met natriumbicarbonaat was de tumor verdwenen en de aanvankelijke vlek niet meer aanwezig.
We moeten helaas constateren dat uw redenering zich kenmerkt door algemeenheid en vaagheid: wat betekent immers de vrijblijvende opmerking, dat "30 patiënten met uitgezaaide prostaatkanker regressie lieten zien"?
Het komt min of meer overeen met de weersvoorspelling: "Het kan morgen vriezen of dooien!" Wat is daarvan de realiteitswaarde?
Hoe omvangrijk was die tumor in de prostaat, was deze bilateraal of enkelzijdig, waren er uitzaaiingen in het skelet, de lymfklieren, de buikholten ...?
Een andere reële vraag: hoe kwantificeert u de vermeende regressie?
Behaalde resultaten zonder vermelding van concrete cijfers zijn qua argumentatie nauwelijks waardevol en geven geen wetenschappelijk inzicht.

Citaat:
De patient met borstkanker : een lokaal effect heb ik voorspeld en dat heeft bij haar kennelijk een effect gehad ; wat deed ze verder ; geen hormoon? Iki ken overigens meerdere patienten met een lokale borstkanker die niet geamputeerd werd, nog 22 jaar of langer leefden.

Deze patiënt is alléén behandeld met natriumbicarbonaat, zonder enige andere therapie.
Bij haar werd een recidive vastgesteld na daaraan voorafgaande borst-operatie en 36 bestralingen!
Na haar behandeling met bica was de tumor niet meer waarneembaar; noch via echo, noch via mammo.

Vergelijkbaar met de melding dat "30 patiënten met uitgezaaide prostaatkanker regressie lieten zien", is het voorbeeld van "meerdere patiënten die meer dan 22 jaar leefden" evenzeer een algemeen, oppervlakkig en tendentieus verhaal..

Citaat:
Het enige dat qua pH vergelijkend is onderzocht, is bij dieren met verzuring onderzocht ; dan bleek een langere overleving mogelijk.Waarom geen 200 patienten met prostaatkanker lokaal en die op vergelijkende basis onderzoeken en dan ook kijken naar de overleving. Met 5-FU is bij uitgezaaide maagkanker in 50% van de gevallen een regressie mogelijk ; men leeft in vergelijkend onderzoek echter niet langer. In vergelijkend onderzoek heeft men in het verleden bij chronische lymfatische leukemie vroeger met agressieve combinatiechemo wel veel regressies, maar en nu komt ie ook een hogere sterfte gevonden ; wachten en eerst gericht een lichte chemo blijkt wel gunstig ; bij vergevorderde CLL blijkt agressieve chemo wel levensverlengend. Wetenschap bedrijven is iets anders dan sensatiezoekerij.

Met grote verwondering -zo niet ontsteltenis- stel ik nu vast, dat een zich alternatief voelende arts zich op deze wijze conformeert aan chemo.
Bent u nu zo naïef of zijn u de statistiek-manipulaties ontgaan?

http://www.curenaturalicancro.com/oncologists-criticize-chemotherapy.html
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6156961.stm
http://www.curenaturalicancro.nl/falen-chemotherapie.html
"Minder chemo nodig" met een bijlage en een verwijzing naar de site www.voorennadediagnose.nl

Citaat:
Een langere follow-up en verdere ondervraging van deze patienten is uiteraard interessant. Schrijf het woord randomisatie op een karton en hang het boven uw bed.

Indachtig de door u gemaakte opmerking "ik (lees: Engelbert Valstar) genees regelmatig kankerpatiënten" zou het wellicht verhelderend zijn om die namenlijst van door u behandelde mensen eens op karton te plakken en te kijken over u in dat geval méér ruimte nodig hebt dan slechts die boven uw bed.
Mocht dat inderdaad het geval zijn, dan tonen ook wij serieuze interesse.

Ter afsluiting nog het navolgende:
Dr. Simoncini hecht geen wezenlijke waarde aan de ph.
Interessant is slechts, dat de bica de schimmel doodt.
Na de behandeling met bica dienen (aantoonbaar met scan, mri, echo of anderszins) de tumoren verdwenen te zijn.
Ook de gebruikelijke tumormarkers zijn voor hem niet interessant; het gaat om de tumorrespons en niet om de markerrespons.

Met vriendelijke groet,

Dr. Mario Bellini
Profiel bekijken Stuur privébericht
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2007 1:02 pm Reageren met citaat
Mario

Dr. E. Valstar zei:
Citaat:
Franco (Bellini = mooie jongen?) ; op de website waar Bellini zogenaamd reageert is geen reactie mogelijk. Is het daar alleen voor Leider Simoncini dan wel zijn vervanger om daar iets te zeggen?
Dit past bij wegkruipen. Zo ook het vragen naar mijn behandeling. De discussie gaat toch over Simoncini? Voor mijn werk : zie www.ngoo.nl ; meer dan 1400 gerandomiseerde studies ; mbt Simoncini niks,niks !! De overlevingsduur van de longkankerpatient is statistisch niet bijzonder ; behalve een cursus nederlands, zou Bellini ook een cursus rekenen kunnen volgen. Wat de lymfklierkankerpatient betreft is spontane regressie zeker mogelijk (wilt u referenties) ; door te praten met de patienten kan ik controleren of ze nog meer gedaan hebben (dat doe ik nu gratis). Wat de andere 2 patienten betreft blijven mijn argumenten gewoon ook valide. Uw conclusie over wat ik van chemo vind, bewijst echt dat u niet intelligent bent ; ik geef juist aan dat 5-FU als zodanig bij maagkanker zinloos bleek (lees het nog eens over). Simoncini hecht geen waarde aan de zuurgraad en u volgt uw Leider ; wat bent u weinig slim. Je hebt toch altijd met de andere consequenties van alkalose te maken! Laat staan dat er al iets waar is van die schimmelhypothese! Nee Mario uw intellectuele pizza is niet erg krokant.

Beste Dr. Valstar,

Medewerkers van Cancer is a Fungus Association hebben, samen met andere collega's, de inhoud van uw e-mail(s) voor ons vertaald.
.
We prijzen ons gelukkig dat dezelfde betrokkenen ons vooraf reeds hadden ingeseind over uw inmiddels gebleken unfair play en uw wijze van communiceren, die méér dan de neiging heeft persoonlijk te worden als wezenlijke argumenten u ontbreken. Met name ook de keuze van uw woorden, die verder commentaar overbodig maakt.
Saillant is verder de opmerking van een lerares Nederlands, nadat zij kennis genomen had van uw onderstaande correspondentie; ik citeer haar voor de volledigheid:

Hoe is het mogelijk dat nu juist déze man de euvele moed heeft om te refereren aan een cursus Nederlands. Ik heb nog nimmer een wetenschapper van enig niveau ontmoet, die zijn moedertaal zo ernstig en stelselmatig verkracht!"
Einde citaat.

U heeft zich inmiddels laten kennen als iemand, die het medium internet gebruikt om specifiek daarvoor gekozen delen uit persoonlijke e-mail uitwisselingen gebruikt en uit zijn integrale context rukt om daarmee verwarring te stichten bij derden.
Het ontgaat u kennelijk, dat dit weinig getuigt van innerlijke beschaving en dat het u gesierd zou hebben volledige opening van zaken te geven.

Komend tot een samenvatting van onze communicatie kan gesteld worden, dat we het bijzonder amusant gevonden hebben. Een welkome afleiding in een wereld, die zich kenmerkt door pijn en verdriet voor wat betreft het fenomeen kanker. Helaas is echter onze tijd kostbaar en dient constructief te worden aangewend, reden waarom we zeer tot onze spijt ons contact met u vanaf heden dienen te beëindigen.

Wat betreft de therapie van Dr. Simoncini:
Ach ... de tijd zal het leren ..... in tegenstelling tot vele anderen behoeven wij ons niet druk te maken, want ..... wij hebben niets te koop; we dragen slechts een heilzaam "alternatief" aan!

Met collegiale groet,

Dr.Bellini en collega's
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 30, 2008 10:07 pm Reageren met citaat
Fan

Op het tros radar forum kwam ik dit bericht tegen van Kees Braam:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=50616&postdays=0&postorder=asc&start=1755&sid=c93500a284f02a9c9b7c945b4609f568

Geplaatst op 30 Mrt 2008 07:08 door
--------------------------------------------------------------------------------
CITAAT:
Voor wie is geinteresseerd en studiebewijzen wil dat natriumbicarbonaat kanker niet tegenhoudt noch vermindert maar wel stimuleert, gaat naar http:www.kanker-actueel.nl en klik op artikel van 30 maart in linkerkolom of ga naar kankernieuws no. 6. http://www.kanker-actueel.nl/index.asp?blz=ka_ni :

Tulio Simoncini en natriumbicarbonaat: feiten en objectieve informatie. Tientallen studies toegevoegd die bewijzen dat natriumbicarbonaat kankergroei stimuleert. Update 30 maart 2008.

Kees Braam
EINDE CITAAT.

Wie kan of wil hier op ingaan/ reageren?
Sodium Bicarbonate not listed as a carcinogen
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 31, 2008 12:18 am Reageren met citaat
Kyle

http://www.google.nl/search?hl=nl&rls=GGLJ,GGLJ:2006-42,GGLJ:en&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=Carcinogenicity+of+Sodium+Bicarbonate&spell=1

Dag Fan,

zag het bericht, en het lijkt mij een duidelijk voorbeeld van "Zoek wat je wilt vinden"..

Op bovenstaande link de resultaten die ik te lezen krijg bij het zoeken naar de (vermeende) kankerverwekkende eigenschappen van bica...

Helaas kan ik er geen vinden die hierop wijst....

Wel lees ik bijvoorbeeld: (Extern - dus zonder belangenverstrengeling)

Citaat:
SODIUM BICARBONATE
Material Safety Data Sheet
Manufactured By:
NATURAL SODA, Inc.
3200 RIO BLANCO COUNTY ROAD #31

CARCINOGENICITY: Sodium Bicarbonate is not listed as a carcinogen by
the Environmental Protection Agency (EPA), the State of California, the
National Toxicology Program, or the International Agency for Research on
Cancer.

en

Citaat:
SIDS Initial Assessment Report
For
SIAM 15
(Boston, USA, 22-25 October 2002)
Chemical Name: Sodium bicarbonate
CAS No: 144-55-8
Sponsor country: Belgium
National SIDS Contact Point:
Dr. T. Lakhanisky
Ministry of Social Affairs, Public Health and Environment
Scientific Institute of Public Health – Division Toxicology
Rue J. Wytsman 16, B-1050 Brussels
Tel. + 32 2 642 5104, fax. + 32 2 642 5224, e-mail:
t.lakhanisky@iph.fgov.be

Process:
The draft dossier was prepared by a consultant (TNO Chemistry,
Zeist, The Netherlands). After a quality check of the IUCLID, SIAR,
SIAP and Summary Table by the industry, the dossier was submitted
in June 2002 to the sponsor country. On behalf of the sponsor country
2 experts (human health, environment) reviewed the dossier. The
sponsor country and the industry consortium leader had been working
together already for another ICCA HPV chemical (KOH), which
facilitated the process.

Human Health
Oral LD50 values were higher than 4,000 mg/kg bw, and an inhalation study in rats using a concentration of 4.74 mg/l inhalable dust produced no deaths.
There are no directly relevant studies on repeated dose exposure, however, knowledge of prior use and available literature does not indicate any adverse effects of long-term use of exposure via any route. In vitro bacterial and mammalian cell tests showed no evidence of genotoxic activity. As with other sodium salts, high doses of sodium bicarbonate promote carcinoma formation in rat urinary bladder after pre-exposure to initiator or BBN. However, when rats were only exposed to sodium bicarbonate no carcinogenic effect on the urinary bladder was found.
Based on the available information there are no indications that sodium bicarbonate has carcinogenic effects.

Note: Ik geef alleen mijn visie en pleeg nieuwe invalhoeken aan te dragen. Ieder moet vooral doen wat hij/zij denkt dat goed is. Als daar het verspreiden van van onderzoeksgegevens daartoe behoort dan moet dat maar. Ik merk alleen op dat het er wel erg vanaf hangt welke pet je op zet bij het zoeken....

Groet,

Kyle

Laatst aangepast door Kyle op Do Apr 03, 2008 4:39 pm; in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Apr 02, 2008 1:57 pm Reageren met citaat
Fan

Beste Kyle,

Kan je dit eens uitleggen?

[quote]
As with other sodium salts, high doses of sodium bicarbonate promote carcinoma formation in rat urinary bladder after pre-exposure to initiator or BBN. [/quote]

Dit begrijp ik niet. Veroorzaakt NaHCO3 nu wel of geen tumor groei en wat is initiator of BBN? Graag uw antwoord? Dank u.

[quote]
However, when rats were only exposed to sodium bicarbonate no carcinogenic effect on the urinary bladder was found. [/quote]

Hieruit begrijp ik dat er geen kankerverwekkende effecten zijn gevonden.
BerichtGeplaatst: Do Apr 03, 2008 4:28 pm Reageren met citaat
Kyle

De geachte heer Kees Braam refereert aan een artikel over de mogelijk carcinogene eigenschappen van Sodium Bicarbonaat.

Wellicht wil de heer Braam, betrokken als hij bij deze problematiek blijkt te zijn, alle ziekenhuizen, artsenpraktijken en eerstehulp posten van zijn bevindingen op de hoogte brengen en ook daar zijn heldere licht laten schijnen in het algemeen belang.

Het is bekend dat Sodium Bicarbonaat bij tientallen pathologieën reeds meer dan 30 jaar -wereldwijd- wordt toegepast.

Ik geef daarvan enkele voorbeelden uit dat scala van toepassingen:

· Severe diabetic ketoacidosis
· Cardiopulmonary resuscitation
· Pregnancy
· Hemodialysis
· Peritoneal dialysis.
· Pharmacological toxicosis
· Hepatopathy
· Vascular surgery operations

Verder een weetje: de intensive care bij Ziekenhuizen en -sterker nog- krijgen patiënten, die een chemo-kuur hebben ondergaan, ook infusen met Sodium Bicarbonaat om de daardoor geleden enorme schade (zijnde de verzuring en aantasting van de binnenwand van de aderen) nog enigszins te herstellen.

Verder adviseer ik nog zoeken via google te zoeken naar de CARCINOGENE werking van Sodium Bicarbonate.

http://www.google.nl/search?hl=nl&rls=GGLJ,GGLJ:2006-42,GGLJ:en&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=Carcinogenicity+of+Sodium+Bicarbonate&spell=1

http://www.curenaturalicancro.com/safety-sodium-bicarbonate.html

http://www.curenaturalicancro.com/pdf/sodium-bicarbonate.pdf

Tot slot nog enkele aandachtspunten met betrekking tot het gerefereerde artikel :

In het artikel staat dat:

er in punt 2 geen verschil blijkt te zijn met de controle groep.

er in punt 5 geen overtuigende duidelijkheid bestaat dat natriumbicarbonaat een carcinogene werking heeft.

in punt 3 de effecten alleen optreden als het in combinatie gebruikt wordt met BBN (starter van het tumor proces) en van een andere mogelijke versterker hiervan: fenilfenato.

Conclusie:

Het is duidelijk dat natrium bicarbonaat niets te maken heeft met de tumorvormingen.

Overigens is het enige punt van beschrijving waar over men zou kunnen discussiëren punt 2 (waar het over goedaardige formaties gaat en dit alleen al aan eenvoudige irritatie te wijten kan zijn) en punt 4 waar het woord tumor op een heldere manier aangegeven wordt.

Direct hierna wordt gesteld: “dit kan verklaard worden door aspecifieke generieke effecten” .
Deze zinsnede verklaart op voorhand niets en is bovendien een (weinig gefundeerde) hypothese.
Het is hierbij net alsof men iemand vraagt of men zeker van een bepaald iets is en diegene antwoord ” ik geloof dat ik juist ben ”.

Dit is de enige zweem van zogenaamd wetenschappelijke resultaat die van dit helaas inconsistente en wetenschappelijk ongefundeerde rapport afkomt.

De heer Braam tracht voor de zoveelste keer (en nu is de stof Sodium Bicarbonate aan de beurt!!) de therapie van Dr. Simoncini in diskrediet te brengen.

Ik concludeer een volledig gebrek aan desk-research en zoals altijd volkomen in lijn met zijn traditionele stijl.

Groets,

Kyle
Reactie van Dr.Bellini op beweringen van Dr. Valstar
KANKER-THERAPIE.NL Forumindex » De therapie van Dr. Simoncini